Τετάρτη 20 Μαρτίου 2024

Διαβάσαμε το βιβλίο... Μεταξύ μας, της Δρ Κατρίν Γκεγκέν

 


Τι θα έλεγε ένα παιδί αν μπορούσε να μιλήσει από πολύ μικρή ηλικία; Τι θα ζητούσε από εμάς; Η Δρ Κατρίν Γκεγκέν μας δίνει μια καλή απάντηση...



Παιδίατρος με ειδίκευση στην απτονομία στο πλαίσιο υποστήριξης της γονεϊκότητας και συγγραφέας πολλών ευπώλητων βιβλίων, η Δρ Κατρίν Γεγκέν μέσα σε λίγες σελίδες, μας δίνει τα κλειδιά για μια ήρεμη και στοργική σχέση ανάμεσα στο παιδί και στους γονείς του.



"Έχω ανάγκη να μου εξηγείς όταν δεν καταλαβαίνω αλλά,

σε παρακαλώ, μην εκνευρίζεσαι"




Μέσα από απλό απλό κείμενο, σαν να το γράφει ένα μικρό παιδί, η Γκεγκέν θέλει να μας μιλήσει για τις βασικές ανάγκες ενός παιδιού και να μας δώσει την ευκαιρία να κατανοήσουμε τη συμπεριφορά του και το πώς να το στηρίζουμε ώστε να να νιώθει ασφάλεια και και ελευθερία για να εκφράσει τα συναισθήματά του. Το παιδί που μεγαλώνει με ενσυναίσθηση και καλοσύνη θα γίνει ένας ενήλικας συμπονετικός και φιλικός.

"Έχω ανάγκη να προοδεύω με το δικό μου ρυθμό 

χωρίς να με συγκρίνουν με άλλα παιδιά."





------------------Fun fact-------------------

Aυτό το βιβλίο μου θύμισε το κείμενο
που είχα γράψει το 2018 με τίτλο
"Γράμμα του 3χρονου γιου μου προς εμένα".

---------------------------------------------------



Το βιβλίο απευθύνεται κυρίως σε γονείς. Παρόλα αυτά μπορεί να αποτελέσει εργαλείο για να μιλήσουμε με το παιδί μας και να δούμε κατά πόσο νιώθει όπως ο ήρωας του βιβλίου. Έτσι αγκαλιά με το μικρό σας, μπορείτε να διαβάσετε μέσα από τις σελίδες, τις σκέψεις του ήρωα και παίρνοντας αφορμή κάθε φορά από το κείμενο της εκάστοτε σελίδας μπορείτε να ανοίξετε ένα διάλογο μαζί του. Με φράσεις και ερωτήσεις του τύπου "Τι λες; Σε ακούω αρκετά;", "Το ξέρεις ότι σου έχω εμπιστοσύνη;" μάθουμε για τη συμπεριφορά μας και πώς αυτή εκλαμβάνεται από το θησαυρό μας. Μπορεί στην αρχή να μην είναι σε θέση να μας απαντήσει, όμως μπορεί να αποτελέσει το έναυσμα να ξεκλειδωθεί κάποια στιγμή και να βάλει σε λέξεις τα συναισθήματά του και τις ανάγκες του.

Όλη αυτή η ενσυναίσθηση που του προσφέρουμε θα ενισχύσει την καλή ανάπτυξη του εγκεφάλου του.




Μπορείτε να δείτε περισσότερες πληροφορίες αν επισκεφθείτε το site των εκδόσεων Ψυχογιός.

Σας φιλώ γλυκά!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου