Παρασκευή 1 Ιανουαρίου 2021

Διαβάσαμε το βιβλίο ... Κωνσταντίνος Κανάρης τ' όνομά μου, της Μαρίας Ανδρικοπούλου!



"Στέκομαι χρόνια εδώ, θα ναι ογδόντα και βάλε, με τη νησιώτικη φορεσιά μου, ορθός πάνω στη βάρκα μου, την "Ελευθερία", με τα βαρέλια γεμάτα μπαρούτι και τον δαυλό στο χέρι, έτοιμος λες, να πυρπολήσω την τούρκικη ναυαρχίδα για να μπω στο μάτι του Καρά Αλή πασά. Κωνσταντίνος Κανάρης τ' όνομά μου."



Τι θα έλεγε ένα άγαλμα αν μιλούσε; Αυτό το ερώτημα πάντα με απασχολούσε όταν μικρή περπατούσα στη Σταδίου με τη μητέρα μου κοιτώντας το άγαλμα του Κολοκοτρώνη. Έφτιαχνα και εγώ ιστορίες στο μυαλό μου, μικρό κορίτσι του δημοτικού.


Έτσι φαντάζομαι τη συγγραφέα, Μαρία Ανδρικοπούλου, να κοιτάει αχόρταγα τον ανδριάντα του Κανάρη στην πλατεία Κυψέλης καθώς ακούει για τα κατορθώματά του. Μικρό κορίτσι κι εκείνη, να παίζει γύρω από το άγαλμα και να ρίχνει κλεφτές ματιές στο άντρα που έστεκε ψηλά, καμαρωτά. Να τρέχει γύρω του και να ακούει στα αυτιά της τον Κανάρη να της ψιθυρίζει ετούτη εδώ την ιστορία. Όταν έχεις περάσει τόσο καιρό κοντά σε μια τέτοια προσωπικότητα, δεν μπορείς παρά να επηρεαστείς. Ακόμα και αν είναι άγαλμα, ψυχρό και βουβό, μπορείς να ακούσεις τον παλμό του, να νιώσεις την έντασή του, να ταξιδέψεις μαζί του σε άλλους καιρούς.



Ο ανδριάντας που ενέπνευσε τη συγγραφέα και που βλέπουμε στο εξώφυλλο του βιβλίου (πηγή: wikipedia)


"Κι αν η καρδιά μου έπαψε και το κορμί μου πάγωσε στο χρόνο, θα στέκω εδώ ορθός πάνω στη βάρκα μου, την "Ελευθερία", και πάντα θα κρατώ τη φωτιάς το χέρι."


Η συγγραφέας δεν μπορούσε παρά να μοιραστεί τόσες ιστορίες που "άκουσε" καθώς έπαιζε γύρω του.  Έτσι, σαν να εκτελεί χρέη γραμματέα, καταγράφει όσα της εξιστορεί ο Κωνσταντίνος Κανάρης, σε πρώτο πρόσωπο. Και τι υπέροχη γραφή! Τόσο ζωντανή, που νιώθεις πως ο μεγάλος αυτός ήρωας σου μιλάει. Γνωστός από τα παλιά, θέλει να εκμυστηρευτεί σε σένα όλες τις σκέψεις του. Ζεις μαζί του τις αγωνίες και τις μάχες του και ολοκληρώνοντας το βιβλίο πλέον ο Κανάρης είναι φίλος σου, είναι δικό σου κομμάτι, μένει μαζί σου.


Αυτό που ιδιαίτερα ξεχώρισα αλλά και απόλαυσα, ήταν η πολύπλευρη πληροφορία που δίνεται μέσα από το κείμενο, καθώς η συγγραφέας πρόσθεσε κείμενα, ποιήματα και αναφορές άλλων καλλιτεχνών στο πρόσωπο του Κανάρη, κάτι που μας δείχνει πόσο δυνατή και σημαντική προσωπικότητα ήταν! 

Υπέροχο βιβλίο και μπορείτε να δείτε περισσότερα για αυτό αν επισκεφθείτε το site των εκδόσεων Καλέντη.

Σας φιλώ γλυκά!


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου