Πέμπτη 19 Απριλίου 2018

Διαβάσαμε το ... Ο Μπρούνο έχει 100 φίλους, της Φραντσέσκα Πιρόν!

 
 
Ο Μπρούνο ξεκινάει μια βόλτα στο δάσος με τους φίλους του, τον
Ρέντζο και τον Ρίκο! Πηγαίνουν για ψάρεμα και είναι πολύ χαρούμενοι!
Μα καθώς προχωράνε, ο Μπρούνο βρίσκει ένα περίεργο μικρό αντικείμενο. Μόλις το πιάσει στα χέρια του, ανάβει ένα φως στην οθόνη του και κοιτώντας καλύτερα ανακαλύπτει πως περιέχει ταινίες, μουσική μα και πολλούς φίλους! Είναι ένα κινητό, και με αυτό μπορεί να κάνει φίλους από όλο το κόσμο! Σιγά μην κάτσει να ψαρέψει! Εδώ τον περιμένουν τόσοι πολλοί για να μιλήσει!




Μαγεύεται από τις δυνατότητες που του δίνει το τηλέφωνο και από εκείνη τη στιγμή του αφιερώνει ώρες ολόκληρες. Το έχει μαζί του όταν τρώει, όταν πάει τουαλέτα, ακόμα και στο κρεβάτι πριν κοιμηθεί! Ο Ρέντζο και ο Ρίκο στενοχωριούνται που απομακρύνεται από την παρέα τους ο φίλος τους.

Μα τι θα γίνει όμως όταν τελειώσει η μπαταρία του κινητού;





Μια πολύ όμορφη ιστορία για την πραγματική φιλία, που θίγει ταυτόχρονα το ζήτημα της αλόγιστης χρήσης της τεχνολογίας.  Χωρίς πολλά περιττά λόγια και με πολύ εύστοχο τρόπο, περνάει κατευθείαν και αβίαστα το βασικότερο πρόβλημα της προσκόλησης στα κινητά: την ψευδαίσθηση ότι ζεις την ζωή σου, ενώ στην ουσία την χάνεις!

Οι εικόνες είναι υπέροχες με χρώματα που "μυρίζουν" φύση και με αρκετή δόση χιούμορ. Έχει βραβευτεί με το βραβείο
Key Colours 2016 για την εικονογράφηση.
 

Αν θέλετε να δείτε περισσότερα για το βιβλίο αλλά και να διαβάσετε τις πρώτες του σελίδες επισκεφθείτε το site των εκδόσεων Μεταίχμιο εδώ.

Αυτή τη φορά δεν εχω κάποια συγκεκριμένη δραστηριότητα να σας προτείνω.
Όμως θα μοιραστώ μαζί σας ιδέες για το πώς μπορείτε να μειώσετε τον χρόνο που τα παιδιά σας είναι στο κινητό ή το τάμπλετ ή ακόμα και στην τηλεόραση.

Καταρχήν δεν είμαι από τις μαμαδές που τα απαγορεύουν δια ροπάλου.
Κάνω τα αδύνατα δυνατά βέβαια για να μην τα ζητούν. Αυτό σημαίνει οτι αφιερώνω αρκετή ώρα στο να κάνουμε πράγματα μαζί ειδικά τις ώρες που αρχίζουν να παραπονιούνται και να ζητάνε το κινητό, ακόμα και αν θα πρέπει να μου μείνουν πιάτα στον νεροχύτη.

Σαφώς και πρέπει να έχουν χρόνο ελεύθερο για να μπορούν να εκφραστούν μόνα τους και να πειραματιστούν, αλλά προσπαθήστε να έχετε έναν άσο στο μανίκι σας.
Πχ, ένα επιτραπέζιο, μία βόλτα στο πάρκο, μια επίσκεψη σε φίλους που μένουν κοντά, ....
Σχεδόν πάντα τα παιδιά μου προτιμούν αυτό που τους προτείνω από το κινητό!


Υπάρχουν βέβαια και οι στιγμές που ούτε έχουμε όρεξη να βγούμε, ούτε κουράγιο να κάνουμε κάτι ιδιαίτερο... σε αυτές τις περιπτώσεις το πιθανότερο ειναι να ενδώσουμε στα παρακάλια και να τα αφήσουμε να δουν τηλεόραση ή να παίξουν στο κινητο.
Τότε καλό είναι να έχετε τα εξής στο μυαλό σας:
Ο χρόνος που θα αφιερώσει ένα παιδί σε οθόνη γενικώς είναι πάντα σε συνάρτηση με την ηλικία του.
Δείτε εδώ τι προτείνει η Αμερικάνικη Ακαδημία Παιδιάτρων για το χρόνο.
Όπως επισημαίνεται τα παιδιά κάτω των 18μηνων καλό ειναι να μην τα εκθέτουμε σε οθόνες.
Αυτές οι οδηγίες όπως το αντιλαμβάνομαι εγώ είναι για τους γονείς που θέλουν να δώσουν κάποια οθόνη στο παιδί τους. Δεν είναι οδηγίες που πρέπει να τις ακολουθήσει κάποιος αν έχει επιλέξει διαφορετικά.

Αν λοιπόν αποφασίσετε να έχουν τα παιδιά σας επαφή με την τεχνολογία μπορείτε να βρείτε ενδιαφέρουσες εφαρμογές που θα αποτελέσουν ένα άλλο τρόπο έκφρασης, δημιουργίας και μάθησης. Προσπαθήστε να κάνετε μια έρευνα πρώτα εσείς και παίξετε το κάθε παιχνίδι πριν το δοκιμάσει το παιδί σας.


Μην τους δώσετε να δουν ή να κάνουν κάτι το οποίο απαιτεί περισσότερο χρόνο από αυτό που θα θέλετε να διαθέσουν... πχ αν σε 30 λεπτά ειναι η ωρα του φαγητού και θελουν να δουν τηλεόραση, επιλέξτε ενα μικρό επεισόδιο από κάποια σειρά και όχι μια ταινία και προπαντώς εξηγήστε τους το λόγο. Με το να τους εξηγείτε νιώθουν ότι τα σέβεστε και τα υπολογίζετε... πολύ βασικά στοιχεία για να "χτίσετε" μια ουσιαστική επικοινωνια.

Όσο είναι συγκεντρωμένα σε αυτό που βλέπουν είναι πολύ δύσκολο να σας ακούσουν και να έχετε την προσοχή τους. Το πιθανότερο είναι να μιλάτε και να σας απαντούν μηχανικά. Αφήστε τα να ολοκληρώσουν την πίστα ή να χάσουν και τότε μιλήστε τους.
Εναλλακτικά προσπαθήστε να "χτίσετε" μια γέφυρα επικοινωνίας, ξεκινώντας σιγά σιγά μια συζήτηση με το παιδί σας για να κερδίσετε σταδιακά την προσοχή του (δείτε περισσότερα γι αυτό εδώ).

Για μεγαλύτερα παιδιά που ξεκινούν να χρησιμοποιούν τις εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης, θα ήταν καλό να έχετε μιλήσει ήδη για τους κινδύνους που μπορεί να κρύβονται πίσω από κάθε προφίλ και όχι μόνο, καθώς επίσης να έχετε κάποιο είδος πρόσβαση στους λογαριασμούς του παιδιού (δείτε sto  Kids@Safety πολύ υλικό σχετικά).

Ένα πολύ ενδιαφέρον video είναι το παρακάτω το οποίο συστήνω να το δείξετε στα μεγάλα σας παιδάκια. Ο κύριος του video, σε συνεννόηση με τους γονείς των παιδιών, τα προσέγγισε διαδικτυακά και έκλεισε ραντεβου μαζί τους. Στο ραντεβού ήταν και οι γονείς τους.


Με εντελώς ξεκάθαρο τρόπο δείχνει πως σε άγνωστα προφίλ μπορεί να κρύβεται ο οποιοσδήποτε... ακόμα και ο γονιός σου!

Όταν το έδειξα στη Χριστιάννα μου είπε: "Όπως ο Spiderman... φοράει τη μάσκα και δεν μπορείς να γνωρίζεις ποιος κρύβεται από πίσω!" Μεγάλο σχολείο ο Spiderman!
Θα ήταν χαρά μου να ακούσω και δικές σας προτάσεις!

Σας φιλώ γλυκά!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου