Δευτέρα 6 Ιουνίου 2016

Το διάβασμα και η σκάλα!





- Μαμά βαριέμαι να διαβάσω...
- Και πώς θα καταλάβεις αύριο τι λέει η δασκάλα στο μάθημα αν δεν έχεις διαβάσει τα σημερινά; Η δασκάλα δεν θα σε περιμένει και θα προχωράει κανονικά το μάθημα.
- Μα θα το διαβάσω αύριο, ή την επόμενη φορά.
- Την επόμενη φορά θα πρέπει να αφιερώσεις διπλάσιο χρόνο και να κάνεις περισσότερη δουλεια. Κάνοντας καθε μερα τις εργασίες σου είναι σαν να μοιράζεις την δουλειά σου σε μικρές δόσεις κάθε μέρα.

Άντε τωρα να το καταλάβει ένα παιδάκι αυτό. Θυμάμαι και εγώ πόσο πολύ βαριόμουν το διάβασμα και πόσες φορές είχα μπει στον πειρασμό να τα αφήσω για την επόμενη μέρα ή ακόμα καλύτερα όταν θα έχουμε διαγώνισμα.
Ο παραπάνω διάλογος λοιπόν, επαναλαμβανόταν αρκετά συχνά.
Τα παιδιά δεν μπορούν να κατανοήσουν τις συνέπειες των πράξεων τους ειδικά όταν αφορούν στο μακρινό μέλλον. Για τα παιδιά τα πράγματα είναι απλά: Αν δεν το κάνω σήμερα θα το κάνω αύριο. Μερικές φορές όμως αυτό δεν είναι η καλύτερη τακτική όπως γνωρίζουμε πλέον εμεις οι μεγάλοι απο την εμπειρία μας. Πώς όμως το εξηγείς στα παιδιά;
Σε αυτές τις ηλικίες το βιωματικό παιχνίδι λειτουργεί άψογα.
Πάντα έλεγα στην Χριστιάννα πως η γνώση είναι σαν την σκάλα...ανεβαίνεις σκαλί σκαλί γερά και σταθερά για να φτάσεις στην κορυφή από όπου μπορείς να κάνεις ό,τι θέλεις!
Καιρός λοιπόν να το κάνουμε πράξη.

- Λοιπόν Χριστιάννα, βλέπεις την σκάλα; Θέλω να την ανέβεις προσεκτικά ένα ένα σκαλί μέχρι πάνω και εγώ θα σε χρονομετρώ. Ξεκινάμε;
- Έτοιμοι, λέει και παίρνει θέση.
....
- 4 δεπτερόλεπτα σου πήρε.
- Πολύ είναι αυτό μαμά;
- Για να δούμε, της λέω. Τώρα θα το κάνουμε αλλιώς. Θα ανέβεις μέχρι πάνω δύο-δύο τα σκαλιά, εντάξει;
- Α, έτσι θα πάω πιο γρήγορα.
- Ας δοκιμάσουμε.
....
- 6 δεπτερόλεπτα σου πήρε. Πώς σου φάνηκε;
- Τελικά μαμά είναι πιο δύσκολο να ανεβαίνεις 2-2 τα σκαλιά.
- Κουράστηκες περισσότερο;
- Ναι.
- Και σου πήρε και περισσότερο χρόνο έτσι; Για να δούμε τι θα γίνει αν ανέβεις 3-3 τα σκαλιά
....
- 8 δεπτερόλεπτα.
- Αυτό ήταν ακόμα πιο δύσκολο.
- Ακριβώς έτσι είναι και όταν αφήνουμε τις δουλειές μας και τα διαβάσματά μας για την επόμενη μέρα. Έχουμε κενά και μας είναι δύσκολο να καταλάβουμε τα επόμενα γιατί κάθε μερα μαθαίνεις κάτι καινούργιο που στηρίζεται στην προηγούμενη γνώση. Έτσι αν δεν κάνουμε τις εργασίες μας στην ωρα τους την επόμενη φορά θα θέλουμε περισσότερο κόπο και χρόνο.

Δεν θα πω ότι απο εκείνη την ημέρα η κόρη μου στρώνεται με όρεξη να κάνει τις εργασίες της.... όμως κατάλαβε ακριβώς αυτό που ήθελα να της εξηγήσω και έτσι παρόλο που δεν έχει όρεξη πάντα στο τέλος λέει:

- Αν τα αφήσω όμως θα ανέβω τα σκαλιά 2-2 αύριο!


Σας φιλώ γλυκά!


5 σχόλια:

  1. Καλημέρα! Πολύ έξυπνο θα το δοκιμάσω. Ο μεγάλος μου γιος είναι στην τρίτη δημοτικού και βρισκόμαστε ακριβώς σε αυτό το στάδιο. ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πες μας τις εντυπώσεις σας όταν το κουβεντιάσετε! Σε μας πάντως είχε αποτέλεσμα! Φιλιά!!!

      Διαγραφή