Τετάρτη 24 Ιανουαρίου 2018

Γράμμα του 3χρ γιου μου προς εμένα...

artist: Katie M. Berggren

Μαμά θέλω να θυμάσαι...

1) Παίζει μεγάλο ρόλο στη ζωή μου το πώς με αποκαλείς. Ακόμα και αν δεν μιλάω ή αν δεν σε κοιτάω, σε ακούω και οι λέξεις σου τυπώνονται στο μυαλό μου και με καθορίζουν.


2) Είμαι μικρός σε ηλικία. Ακόμα και όταν με βλέπεις να αντιδράω "ώριμα" ή να τα πηγαίνω καλύτερα με τα μεγαλύτερα παιδια, το μυαλουδάκι μου λειτουργεί όπως ακριβώς πρέπει σύμφωνα με την ηλικία μου. Μην περιμένεις να συμπεριφέρομαι ωριμότερα.

3) Στις δύσκολες στιγμές χρειάζομαι καθοδήγηση, οχι τιμωρία. Αντί να με απομονώνεις στο καρεκλάκι ή στο δωμάτιό μου, έλα κοντά μου και δείξε μου πώς να χειριστώ αυτή τη έντονη στιγμή. Θέλω να μάθω. Αλήθεια!

4) Άσε με να προσπαθήσω πρώτα μόνος μου. Μπορεί να μην είμαι 100% ανεξάρτητος, αλλά μπορώ πολλά περισσότερα από όσα νομίζεις. Μερικές φορές απλά, πρέπει να δοκιμάσω διάφορους τρόπους μέχρι να βρω το σωστό! Άσε με να προσπαθήσω και να αποτύχω, θα μάθω και από αυτό. Αν με δεις και ζορίζομαι, δείξε μου τον τρόπο, μην το κάνεις για μένα.

5) Οι εκρήξεις μου είναι φυσιολογικές. Μην τις φοβάσαι και μην μου θυμώνεις. Είναι λογικό να νιώθω τα συναισθήματα έντονα και βαθιά. Δεν σημαίνει ότι έχεις αποτύχει ή ότι κάνεις κάτι λάθος. Δείξε μου πως δεν πάει κάτι λάθος με μένα και ότι με αγαπάς. Σε αυτή τη δύσκολη στιγμή που δεν ξέρω από πού να "πιαστώ", θα με κάνει να νιώσω πιο όμορφα αν σε νιώθω πλάι μου.

6) Λέγε μου λιγότερα ΟΧΙ. Το να εξερευνώ, να πειραματίζομαι και να δοκιμάζω είναι μέρος του να μάθω τον κόσμο σου και να γίνω ανεξάρητος και δυνατός. Δώσε μου ερεθίσματα να μυρίσω, να πιάσω, να αισθανθώ, να γευτώ, να δω, ένα ασφαλές περιβάλλον να εξερευνήσω και χώρο να τρέξω, να κυλιστώ, να σκαρφαλώσω, να παίξω. Βοηθησέ με να αποφύγω μόνο ό,τι είναι
πραγματικά επικίνδυνο και να δεις που τότε τα ΟΧΙ σου θα ακουστούν.

7) Πάνω από όλα παίξε μαζί μου. Αφιέρωσέ μου χρόνο, γέλα μαζί μου, κάνε κούνια μαζί μου, έλα να τσαλαβουτήσουμε στις λάσπες, να περπατήσουμε στην βροχή, να κάνουμε χαζομάρες, να παλέψουμε, να αγκαλιαστούμε... με κάνει να νιώθω πιο ασφαλή και ήρεμο η επαφή μαζί σου.

Να θυμάσαι πως σε αγαπώ πάντα (ακόμα και όταν σου κάνω τη ζωή δύσκολη)

Ο γιός σου

4 σχόλια:

  1. Απαντήσεις
    1. Είναι κάποιες σημειώσεις που κράταγα όταν ήταν ο Γιώργος μου 3 χρ... στις δύσκολες στιγμές (αυτές που περνάνε όλες οι μαμαδες) σκεφτόμουν τι θα μου έλεγε τώρα ο Γιώργος αν ήξερε τι του συμβαίνει. Φιλιά
      :)

      Διαγραφή
  2. Πολύ συγκινητικό και πέρα για πέρα αληθινό! ❤️

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ γλυκό κορίτσι! Τα παιδιά μας διδάσκουν καθημερινά μαθήματα αγάπης και υπομονής!

      Διαγραφή