Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου 2017

Να οργανωθούμε λιγάκι; Τάξη εδώ και τώρα!


Το τελευταίο διάστημα χρειαζόμουν αλλαγή. Δεν ήθελα να αγοράσω κάτι καινούργιο όμως ή να κάνω μεγάλες αλλαγές. Tο να αγoράζω νέα πράγματα δεν είναι αυτό που είχα στο μυαλό μου. Κάτι δεν μου ταίριαζε. Δεν καλύπτει τις ανάγκες μου! Μα τόσες πολλές έχω; Δεν νομίζω. Γεμάτο είναι το σπίτι μου!

Μμμμμ....ίσως αυτό είναι....θέλει περισσότερη οργάνωση. Μάταια όμως έπαιρνα κουτάκια, θήκες κλπ. Δεν κατάφερνα να νιώσω πως τα έχω οργανωμένα όπως ήθελα. Δεν έμπαιναν τα πράγματα σε μία τάξη. Μα βέβαια....αυτό χρειαζόμουν. Τάξη.


Μένουμε στο σπίτι μας τώρα κοντά 10 χρόνια και από ότι θυμάμαι όλο αγόραζα πράγματα, ποτέ δεν "πετούσα".
Έπρεπε λοιπόν να ξεκαθαρίσω όλες τις ντουλαπες μου και όλα τα συρτάρια. Και όταν λέω όλα, εννοώ ΟΛΑ!
Τότε ανακάλυψα ότι έχω ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ συρτάρια και ντουλάπια!!!!
Με μεγάλη απογοήτευση δεν τολμούσα να ξεκινήσω γιατί όλο αυτό απαιτούσε πολύ χρόνο και όπως καταλαβαίνετε δεν το έπαιρνα απόφαση.
Μέχρι που μια μέρα αποφάσισα ότι πρέπει να εχω ένα πλάνο. Το να το έχω γενικά έτσι στο μυαλό μου δεν ειναι αρκετό. Από την άλλη το να πω "Σήμερα θα φτιάξω την κρεβατοκάμαρα" δεν ήταν χρονικά εφικτό. Έμπαινα στο δωμάτιο, έβλεπα τι δουλειά χρειάζεται να κάνω, άνοιγα την ντουλάπα, κοίταγα τα συρτάρια και με έπιανε πανικός.... Δεν προλαβαίνω!!! Με 2 παιδιά και την δουλεια δεν υπάρχει χρόνος για τα βασικά, πόσο μάλλον για κάτι τέτοιο.
Το να τα παρατήσω όμως και να πω "Θα περιμένω να τα κάνω στην άδειά μου" δεν είναι του στυλ μου. Όταν μου μπει κάτι στο μυαλό πρέπει να το κάνω. Και αν δεν μπορώ τώρα με τις συνθήκες που υπάρχουν είναι απλά γιατί δεν έχω βρει το σωστό τρόπο για να φτιάξω εγώ τις συνθήκες! Είμαι πεισματάρα!

Έχουν περάσει πλέον 4-5 μήνες και παρόλο που δεν είμαι ούτε καν κοντά στο τελικό αποτέλεσμα, παρόλα αυτά είμαι σε πολύ καλό στάδιο.
Επειδή ξέρω πόσο πολύτιμος είναι ο χρόνος μας, και επειδή κάνοντας το ξεκαθάρισμα ένιωσα πραγματικά πολύ όμορφα τελικά και το σπίτι μου "αναπνέει" καλύτερα, σκέφτηκα πως πρέπει οπωσδήποτε να μοιραστώ μαζί σας το "δρόμο" που ακολούθησα!
Πάμε λοιπόν;

1) ΣΤΑΜΑΤΗΣΑ ΝΑ ΑΓΟΡΑΖΩ ΝΕΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ
Αφού δεν το έπαιρνα απόφαση να ξεκαθαρίσω τα ντουλάπια, αποφάσισα οτι δεν θα αγοράσω τίποτα σχετικό. Δηλαδή δεν έχω φτιάξει την ντουλάπα μου; Δεν αγοράζω κανένα ρούχο. Όσο και να έμπαινα στο πειρασμό βλέποντας τις βιτρίνες, κρατιόμουν λέγοντας στο εαυτό μου ότι "δεν μπορείς να προσθέσεις και άλλο όγκο στην δουλειά που θέλεις να κάνεις". Και κρατήθηκα! Αυτό ήταν ένας σημαντικός παράγοντας που με ώθησε στο να ξεκινήσω σοβαρά!
2) ΜΙΚΡΑ ΒΗΜΑΤΑ


Κλασικά θα έχετε διαβάσει πολλές φορές σε αυτό το blog που αναφέρω τα μικρά βήματα. Στο διάβασμα, στο παιχνιδι, στην διαχειριση δύσκολων καταστάσεων κλπ. Νομίζω πως τα μικρά βήματα βοηθάνε να γίνουν τα δύσκολα απλά. Μας δίνουν το χρόνο να προσαρμοστούμε στις μικρές αλλαγές, αλλά και να πάρουμε μια γεύση ικανοποίησης ότι έχουμε καταφέρει κάτι.
Έτσι λοιπόν αντί να πιάσω όλη την κρεβατοκάμαρα, έπιανα το συρτάρι με τα εσώρουχα. Ή το ράφι με τα πουλόβερ.Ένα την φορά.
Σίγουρα η αλλαγές είναι μικρές. Αλλά ο χρόνος που απαιτείται είναι πχ 15- 30 λεπτά, και το αποτέλεσμα σου δίνει μια ικανοποίηση που σε κάνει να θέλεις να συνεχίσεις. Οπότε την επόμενη μέρα ανυπομονείς να βρεις το χρόνο να κάνεις κάτι παρόμοιο και στο συρτάρι πχ με τις πιτζάμες κλπ.
Σιγά σιγά και βλέποντας να μεταμορφώνεται ο χώρος, νιώθοντας ότι ο αέρας κυλάει πιο ελεύθερα στο δωμάτιο νιώθεις χαρούμενη που τα κατάφερες, μια ηρεμία που μπαίνουν όλα σιγά σιγά σε τάξη.
2) ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΜΑ: Σε 3 ομάδες

Άντε και ξεκινήσαμε ....πώς να αποχωριστώ την μπλούζα που μου έκανε δώρο η μαμά μου όταν ήμουν 20 αλλά δεν την έβαλα ποτέ γιατί ένιωθα ότι δεν με κολακεύει ή το φόρεμα που ενώ μου κάνει ακόμα και το λατρεύω το νιώθω λίγο πιο τολμηρό για τα γούστα μου πια!
Μου ήταν πολύ δύσκολο. Συνδέομαι συναισθηματικά με τα αντικείμενα ειδικά όταν είναι δώρα από αγαπημένους μου ή "κουβαλάνε" κάποια ιστορία.
Έπρεπε όμως να βρω ένα τρόπο.
Έτσι αν και ξεκίνησα με 2 ομάδες στο μυαλό μου τελικά έφερα άλλο ένα κουτί και οι ομάδες έγιναν 3:
- αυτά που τα χρησιμοποιώ ακόμα και μου είναι απαραίτητα. Και όταν μιλάμε για ρούχα εννοούμε αυτά που φοράω, μου κάνουν και νιώθω όμορφα μέσα σε αυτά.
- Αυτά που έχω να τα χρησιμοποιήσω τουλάχιστον ένα χρόνο ...πχ για τα ρούχα είναι αυτά που αγαπώ αλλά δεν φόρεσα την αντίστοιχη προηγούμενη σεζόν
- και αυτά που δεν χρησιμοποιώ είτε γιατί δεν τα χρειάζομαι , είτε γιατί δεν μου αρέσουν πια πχ για τα ρούχα αυτά που δεν φοράω, γιατί δεν νιώθω όμορφα μεσα σε αυτά ή δεν μου κάνουν, ή είναι η αγαπημένη μου μπλουζα που την έχω χιλιοβάλει αλλά πλέον φαίνεται πρόχειρη!
Η 1η κατηγορία μπήκε κατευθείαν πίσω στη θέση της. Αφού τα χρησιμοποιώ ακόμα και νιώθω όμορφα με αυτά μου είναι απαραίτητα.
Η 2η κατηγορία μπήκε σε κουτί αποθήκευσης. Η πιο δύσκολη κατηγορία όπως σας είπα μια δεν μπορούσα να αποχωριστώ κάποια πράγματα που ουσιαστικά μου είναι άχρηστα. Αφού τα έβαλα λοιπόν στο κουτί, το τοποθέτησα στην αποθήκη με την ημερομηνία πάνω της γραμμένη. Αν μέσα στο επόμενο χρόνο δεν αναζητήσω κάτι απο εκεί θα τα δωρίσω.
Στην 3η κατηγορία νομίζω είναι πιο εύκολο. Αφού δεν τα χρησιμοποιώ, δεν μου αρέσουν ή δεν νιωθω όμορφα με αυτά τότε είναι ξεκάθαρο ότι δεν υπάρχει λόγος να τα κρατάω ακόμα. Διάλεξα τι ειναι σε καλή κατάσταση για να το δωρίσω άμεσα, διαφορετικά το πέταγα.

Το τελευταίο βήμα με το ξεκαθάρισμα το ξαναέκανα για κάποια συρτάρια ή ντουλάπια που θεωρούσα ότι ήμουν "ελαστική". Και ανα περιόδους σκοπέυω να το επαναλαμβάνω γιατί με το χρόνο αντιλαμβάνομαι πως είναι και άλλα πράγματα που μπορώ να δωρίσω και να δώσω χαρά σε άλλους.

Σιγά  σιγά μπήκαν και τα παιδιά στην ίδια διάθεση και με χαρά αποφάσισαν να με βοηθήσουν στις δικές τους ντουλάπες.

Κάπως έτσι νιώθω πως βρήκα το ρυθμό μου και μέρα με τη μέρα νιώθω το σπίτι μου να "αναπνέει"  καλύτερα και το βρίσκω ομορφότερο και "ελαφρύτερο" , παρόλο που οι αλλαγές δεν ειναι εμφανείς!

Μερικά σχετικά links:
Becoming Minimalist
Organizing closetMinimalism and areas to focus on
7 items you dont need in your closet
6 popular Decluttering Methods for Minimalism

Ελπίζω να σας βοήθησα λιγάκι!!

Σας φιλώ γλυκά!!!

2 σχόλια:

  1. Βανεσσα χτύπησες φλέβα! Ειναι κάτι που θέλω να κάνω απο πέρσι το καλοκαίρι αλλα όσο το σκέφτομαι με πιάνει απελπισία! Θα προσπαθήσω να ακολουθήσω τις συμβουλές σου! Καλημέρα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ, Σωτηρία μου...ξέρεις πόσο καιρό το πάλευα? Πόσα video έβλεπα? Πόσα άρθρα διάβαζα? Δεν το έπαιρνα απόφαση όταν έλεγα να το ξεκινήσω. Το θεωρούσα βουνό, και είναι βουνο για μια εργαζόμενη μητέρα 2 παιδιών το ξεκαθάρισμα όλης της ντουλάπας!!!
      Το κλειδί είναι να το κάνεις με μικρά βήματα! Ξεκίνα από ένα μικρό συρτάρι, και θα δεις που μετά θα ανυπομονείς να ξεκλέψεις 10 λεπτά για να κάνεις το επόμενο!!! Σου δίνει πολύ ώθηση και νιώθεις τόσο όμορφα!!!
      Πες μου αν τελικά ο τρόπος που προτείνω σε βοήθησε ουσιαστικά!
      Φιλια πολλά

      Διαγραφή