Τρίτη, 22 Νοεμβρίου 2016

Αχ, ιωσούλα, θα σε κερδίσουν τα στρατιωτάκια μου!


Μία από τις δυσκολότερες φάσεις στην ζωή του μικρού παιδιου είναι οι ιώσεις. Και λέω δυσκολότερες γιατί όσο πιο μικρή είναι η ηλικία τόσο πιο δύσκολο είναι να συνεργαστούν και να τα βοηθήσουμε.
Κρυώνουν, πονάει το κεφάλι τους, ή η κοιλίτσα τους, ο λαιμός τους, είναι μπουκωμένα, όποια ιωσούλα και να περνάνε δυσανασχετούν και συνήθως είναι ανήσυχα. Φυσικά δεν καταλαβαίνουν γιατί πχ πρέπει να βάλουν φυσιολογικό ορό στην μυτούλα ή γιατί πρέπει να πάρουν φάρμακο. Και μόνο τα συμπτώματα είναι αρκετά για να έχουν κακή διάθεση, πόσο μάλλον να βλέπουν την μαμα τους με το κουτάλι και το σιρόπι να τα παρακαλάει να πιουν το φάρμακο ή με τον ορό στο χέρι που τους προκαλεί δυσφορία!

Υπάρχουν όμως κάποιες μικρές κινήσεις που μπορείτε να κάνετε, κάποιες ιδέες που κάνω με τα παιδιά μου και βλέπω πόσο μας έχουν βοηθήσει πολύ. Αν έχετε διαβάει στο άρθρο για το πώς μπορούμε να καλλιεργήσουμε την αγάπη για το σώμα μας θα δείτε πως πάνω κάτω είναι στο ίδιο πνεύμα.

Ξεκινάμε λοιπόν:

1) ΓΝΩΣΗ
Καταρχήν απο μικρά που είναι έχουμε μιλήσει για τα μικρόβια.

- πώς καταφέρνουν και μπαίνουν στο σώμα μας;-  μπορούν να μπαίνουν συνεχώς;
- και αν καποιο μπει αρρωσταίνουμε πάντα;
- και όταν αρρωστήσουμε τι συμβαίνει;

Και το σώμα μας τι κάνει στις περιπτώσεις που κάποιο μικρόβιο μπει στο κορμάκι μας;
Μα έχει τα δικά του στρατιωτάκια που η δουλειά τους ειναι να το διώξουν. Και συνήθως κερδίζουν την μάχη  και το μικρόβιο φεύγει πριν προλάβει να φτιάξει το σπίτι του.
Όταν όμως ειναι πολυ δυνατό και γρήγορο τότε τα πράγματα δυσκολεύουν.
Σε αυτη τη περίπτωση το κορμάκι μας αρχίζει να ανεβάζει θερμοκρασία, να έχουμε πυρετό δηλαδή, γιατί ξέρει πως στα μικρόβια δεν τους αρέσει η ζέστη. Και τις περισσότερες φορές είναι αρκετό για να μην αντέξει το μικρόβιο και να φύγει.
Όμως και πάλι μπορει να ειναι καποιο πολύ πολύ δυνατό και να μην το νοιάζει.
Τότε είναι που χρειάζεται το κορμάκι μας έξτρα στρατιωτάκια. Και αυτά τα βρίσκουμε στο φάρμακο που μας δίνει η γιατρός, αλλά και στους φρέσκους χυμούς και στις σουπίτσες.
Αυτή είναι πάνω κάτω η ιστορία που λέμε. Αρκετές φορές με τα παιδιά αναπαριστούμε το διάλογο ή μου λένε πχ "Μαμά τα δικά μου στρατιωτάκια μου είπαν ότι χρειάζονται ενισχύσεις...να πιούμε ένα χυμό να τους στείλουμε μερικά ακόμα;"

Σίγουρα θα βοηθήσει όσο θα εντυπωσιάσει και το παρακάτω video!




2) ΠΑΙΧΝΙΔΙ
Κάτι που μπορει να βοηθήσει στην κατανόηση και να γνωρίσουν το σώμα τους αλλά και την σημασία για την φροντίδα του είναι μέσα απο βιβλία, αλλά και παιχνίδια που μπορούμε να κάνουμε. Ένα που έχω μοιραστεί μαζί σας ειναι για την στοματική υγιεινή και θα φροντίσω να μοιραστώ και τα υπόλοιπα.
Επίσης τα βιβλία ειναι ένα καταπληκτικό εργαλείο! Ξέρετε πόσο τα αγαπάμε.
Ένα τέτοιο βιβλίο είναι το παρακάτω:

δείτε στο site των εκδόσεων ΚΕΔΡΟΣ εδω

Έχει απίστευτες δραστηριότητες για τα παιδια που μπορούν πολύ εύκολα να γίνουν στο σπίτι, πληροφορίες που μπορείτε να διαβάσετε, παιχνίδια που μπορείτε να παίξετε και συνοδεύεται και από ένα cd με επιπλέον υλικό!
Έχουμε και άλλα, δυστυχώ όμως είναι παλιότερες εκδόσεις και είδα πως δεν κυκλοφορούν πλέον για να σας τα προτείνω.


3) ΟΧΙ ΠΙΕΣΗ ΚΑΙ ΨΕΜΑΤΑ

Μια μανούλα μου είπε:
"Ωραία όλα αυτά που λες στο άρθρο σου για το σώμα. Αλλά τι γίνεται πχ όταν πρέπει να του βάλω ορό αλλά δεν θέλει με τίποτα; Βάζω εγώ για να γίνω παράδειγμα αλλά δεν πιάνει. Τον κραταμε 2 άτομα για νατου βάλουμε."
Σκεφτείτε τώρα κάποιον να σας πιάνει κεφαλοκλείδωμα, έναν άλλο να σας κρατάει χέρια πόδια και να προσπαθούνε να σας χώσουν ένα υγρό στην μυτη! Εσείς να φωνάζετε ότι δεν θέλετε και να κλαίτε και εκείνοι να συνεχίζουν λέγοντας και από πάνω "Είναι για το καλό σου" !

Μπορεί τώρα να έχει τα "επιθυμητά" αποτελέσματα  αλλά τελικά κάνουμε την ζωή μας πιο δύσκολη. Διότι την επόμενη φορά που το παιδι θα μας δει να κρατάμε τον ορό για την μυτούλα θα αρχίσει την αντίδραση ακόμα και αν δεν είναι για το ίδιο.
Μην ξεχνάμε πως με τα τεχνάσματα χάνει την εμπιστοσύνη του και δεν μας βλέπει πια σαν σύμμαχο, σαν κάποιον που θέλει να το βοηθήσει, οπότε το μισό παιχνιδι το έχουμε χαμένο από χέρι.
Είναι προτιμότερο να του εξηγησουμε τι θα συμβεί , να του πούμε την αλήθεια και μετά να βρούμε μαζί λύσεις
- Αυτό το φαρμακάκι μου φαίνεται λίγο πικρό. Θέλεις να δοκιμάσεις αν μπορείς να το πιεις;
- Δεν μου αρέσει μαμα.
- Μμμμ, πρέπει να το πιουμε οποτε ας σκεφτούμε κάποιο τρόπο.
- Να κλείσω την μύτη μου;
- Ωραία ιδέα!

Αν το παιδί είναι ήρεμο και νιώθει ασφάλεια, είναι πολύ πιο πιθανό να συνεργαστεί και να βρούμε λύσεις.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο Γιώργος μου που όταν ήταν 3,5 χρ. έπρεπε να παρει ενα φάρμακο το οποίο ήταν τόσο πικρό που με προειδοποίησε η γιατρός ότι το παιδί μπορεί να το κάνει εμετό.
Κάτσαμε μαζί με τον Γιώργο και του εξήγησα πώς έχει η κατάσταση. Αποφασίσαμε να το διαλύσουμε με λίγο μέλι και να έχω και μιση κουταλίτσα μελι έτοιμη σε περίπτωση που δεν του αρέσει. Παρόλο που η γευση δεν εφτιαξε εντελως με το μέλι, ο Γιώργος μου έκανε την αγωγή του κανονικά για 4 μέρες, 3 φορές την μέρα. Η Χριστιάννα μου προτιμάει να κλείνει την μύτη της!


Ας προσπαθήσουμε να δούμε τον κόσμο με τα μάτια του παιδιού μας και να βρούμε άλλους τρόπους να προσεγγίσουμε τις δύσκολες καταστάσεις ώστε να γίνουν πιο εύκολες για όλους.... ξέρω πόσο ψυχολογικά σας καταβάλει το να θέλετε να τα βοηθήσετε και να μην συνεργάζονται. Το έχω περάσει! Το ζω καθημερινά!

Εύχομαι να μας βοήθησα λιγάκι και να έβαλα ένα λιθαράκι στην καθημερινότητά σας!

Σας φιλώ γλυκά!!!


Άδεια Creative Commons
Το έργο με τίτλο "Αχ, ιωσούλα θα σε κερδίσουν τα στρατιωτάκια μου!" από τον δημιουργό Νερούτσου Βασιλική διατίθεται με την άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές .

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου