Κυριακή, 9 Οκτωβρίου 2016

Πώς η Ιστορία έγινε Ανατομία!... ή διαθεματική προσέγγιση στο σπίτι!

πηγή

 Πρέπει να ομολογήσω κάτι. Μου αρέσει πολύ να διαβάζω μαζί με την Χριστιάννα τα μαθήματά της!
Σαφώς και (με βαριά καρδιά) την αφήνω να διαβάσει μόνη της, σαφώς και αν ζητήσει την βοήθειά μου θα την βοηθήσω να βρει άκρη μονη της, αλλά υπάρχουν φορές που απλά βαριέται και θέλει λίγο "ώθηση" για να διαβάσει.
Σε αυτές τις περιπτώσεις το μάθημα γίνεται μαγεία!!! Γιατί κάθε φορά, ανεξάρτητα τι διαβάζουμε καταλλήγουμε να ανοίξουμε τόοοοοοσα "μέτωπα" που μπορεί να μας παίρνει περισσότερο χρόνο να τελειώσουμε αλλά γίνεται δημιουργικά και χαρούμενα που καταλήγουμε να έχουμε μάθει τόοοοοοοσα πολλά και οι δυό μας!!!!

Για παράδειγμα σήμερα Κυριακή, είχε αφήσει την Ιστορία της. Η υπέροχη δασκάλα της, δίνει στα παιδιά ερωτήσεις βασισμένες στο μάθημα και τα παιδιά πρέπει να ξέρουν αυτές τις απαντήσεις. Είναι πολύ πιο εύκολο για αυτές τις ηλικίες και προσωπικά το θεωρώ καταλληλότερο.
Έτσι λοιπόν σήμερα είχαμε την Γεωμετρική τέχνη. Μάθαμε γιατί ονομάζεται έτσι και ζωγραφίσαμε ένα αγγείο με αυτή την τέχνη σύμφωνα με την άσκηση του βιβλίου.
Είδαμε στον χάρτη τις Μυκήνες, την περιοχή που ήταν οι Φοίνικες, τα σημεία που επισκέπτονταν οι έμποροι για να πουλήσουν τα προϊόντα τους

Επίσης μάθαμε ότι εκείνη περίπου την περίοδο πήραμε το φοινικικό αλφάβητο του προσθέσαμε μερικά φωνήεντα και αλλάξαμε την φορά γραφής γιατί οι Φοίνικες έγραφαν από τα δεξιά στα αριστερά. Από εκεί ξεκίνησαν όλα!
- Μα καλά πώς έγραφαν έτσι ανάποδα; με ρωτάει.
- Θελεις να προσπαθήσεις να δούμε πώς είναι; την ρωτάω.
Παίρνει το χαρτί και αρχίζει και γράφει το όνομά της.


-Θα προσπαθήσω και με το αριστερό, λέει.



- Ξέρεις μαμά, δεν μπορώ να κρατήσω με δύναμη το μολύβι με το αριστερό μου χέρι, παρατηρεί.
- Μμμμ, γιατί άραγε; Μπορείς να σκεφτείς;
- Ίσως επειδή δεν το έχω εξασκήσει καθόλου. ΄Ολο με το δεξί γράφω.
- Δηλαδή προτιμάς το δεξί χεράκι για να γράφεις. Για να φας; Για να χειριστείς το ποντίκι στον υπολογιστή;
- Όλο το δεξί! Για να ξεκουμπώσω το παντελόνι, για ανοίξω μια πόρτα, το λουράκι της Ντόλυς με το δεξί το κρατάω συνήθως.
- Γιατί άραγε;

Και ξεκινήσαμε να μιλάμε για τον εγκέφαλο!
- Πόσα ημισφαίρια έχει;
- Τι ελέγχει το κάθε ένα;
- Χωρίζεται κι άλλο;
- Γιατί συνήθως οι άνθρωποι χρησιμοποιούν το ένα από τα 2 χέρια περισσότερο;
- Κοιμάται καθόλου ο εγκέφαλος;
- Είναι μεγάλος; (συγκρίναμε με άλλα ζώα)
- Ήταν πάντα έτσι μεγάλος;
- Σταματάει να μεγαλώνει ποτέ;

κλπ.

Όπως καταλαβαίνετε πάντα η Χριστιάννα "οδηγεί"...και η μαμά τρέχει να προφτάσει! χαχχαχαχχαχα
Διότι μην νομίζετε πως είχα απαντήσεις για όλα τα ερωτήματα! Έπρεπε να ψάξουμε και οι 2!

Γι αυτό σας λέω.....Λατρεύω να διαβάζω μαζί της!!!!!

Να περνάτε υπέροχα και να γελάτε με την καρδιά σας!!

Σας φιλώ γλυκά!







Άδεια Creative Commons
Το έργο με τίτλο "Πώς η Ιστορία έγινε Ανατομία...ή διαθεματική προσέγγιση στο σπίτι!" από τον δημιουργό Νερούτσου Βασιλική διατίθεται με την άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές .







4 σχόλια:

  1. Νομίζω ότι ειναι ταλέντο και νοοτροπία να βλέπεις την ομορφιά κάθε πραγματος! Ακόμα και κάτι βαρετό όπως η ιστορία εσείς το απογειώσατε! Καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αναρωτήσου πόσα υπέροχα πράγματα μαθαίνουμε από τα παιδιά...!!!!
    Πράγματα που δε μαθαίναμε διαφορετικά ούτε και θα μπαίναμε στη διαδικασία να μάθουμε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το βλέπω καθημερινά!!! Έχω μάθει τόσα πράγματα ακόμα και για τον ίδιο μου τον εαυτό!!! :)

      Διαγραφή