Δευτέρα 23 Φεβρουαρίου 2015

Κάντε το διάβασμα παιχνίδι! ...ή ...παιχνιδιάρικα διαλειμματάκια τόνωσης και επανεκκίνησης κατά την διάρκεια του διαβάσματος

Σύμφωνα με σχετικές έρευνες, έχει αποδειχθεί ότι το να κάθεται στάσιμο ένα παιδί πολλή ώρα μόνο θετικά αποτελέσματα δεν έχει όσον αφορά στην απόδοσή του στα μαθήματα.

Όταν αναγκαζομαστε να μείνουμε ακίνητοι για αρκετη ώρα το σώμα μας περνάει απο 2 φάσεις.
Στην 1η φάση το σώμα μας ειναι "ξύπνιο" και μπορεί να μας κρατήσει σταθερούς και ακίνητους, το μυαλό μας ακόμα δουλευει στο φουλ και μπορούμε να συγκεντρωθούμε.
Στην 2η φάση το σώμα μας χρειάζεται έξτρα προσπάθεια να κρατήσει το μυαλό μας "ξύπνιο" και δραστηριο.

Δυστυχώς η πρώτη φάση δεν κρατάει πολύ όταν πρέπει να μείνουμε ακίνητοι για μεγάλο διάστημα, εκτός και αν αυτο που παρακολουθούμε εκείνη την ώρα είναι πολύ ενδιαφέρον και τραβάει την προσοχή μας.

Σκεφτείτε λοιπόν την κίνηση σαν ένα "βενζινάδικο" που τροφοδοτεί τον εγκέφαλο με την απαιτούμενη ενέργεια για να παραμείνει δραστήριος και να δουλέψει πιο αποδοτικά.

Έτσι τα μικρά διαλειμματάκια κατά την διάρκεια του διαβάσματος βοηθάνε τα παιδιά να γεμίσουν τις "μπαταριες" τους και κάνουν το διάβασμα ευχάριστο.

Ειδικά τα μικρά παιδιά είναι προτιμότερο να κάνουν ένα διάλειμμα ανά 10-15 λεπτά περίπου.

Τι? Θα πείτε, κάθε 10 λεπτά? Δηλαδη για ενα διάβασμα μισής ώρα θα πρέπει να κάνω 2 διαλείμματα και να αυξήσω τον χρόνο που έχουμε για διάβασμα???

Μμμμ....αν δείτε ότι το παιδί σας ζορίζεται και ότι δεν αποδίδει στα μαθήματα του τότε μάλλον είναι προτιμότερο να κάνετε αυτό το διαλειμματάκι .....στην πραγματικότητα θα κερδίσετε σε χρόνο και σε ενέργεια... και σε διάθεση!

Τα διαλειμματάκια αυτά δεν ειναι ανάγκη να είναι μεγάλα....αρκούν 1-2 λεπτά....

Μάλιστα μπορείτε να κάνετε την διαδικασία αρκετά παιχνιδιάρικη (κλασικά μας αρέσουν τα παιχνίδια)...
Διαβάζοντας λοιπόν σκέφτηκα πως θα ήταν πραγματικά πολύ καλό όταν βλέπω την Χριστιάννα μου ότι κουράζεται να την βοηθάω με αυτό τον τρόπο. Έτσι πήρα γλωσσοπίεστρα, έγραψα πάνω μερικές ιδέες για το τι μπορεί να είναι αυτά τα διαλείμματα και τα έβαλα μέσα σε μια μολυβοθήκη.... Μαζί με την Χριστιάννα την στολίσαμε και την ονομάσαμε "Το κουτί της χαράς" ....κάθε φορά που βλέπω την κόρη μου και ζορίζεται, τράβαμε ένα ξυλάκι και κάνουμε αυτό που μας λέει.





Αμέσως μετά μπορούσε να συνεχίσει τα μαθήματά της με μεγαλύτερη ευκολία.
Μερικές ιδέες για διαλειμματάκια που κάναμε εμείς είναι:
- Χορό: βάλτε ενα τραγούδι και χορέψτε έντονα. Οποιοδήποτε τραγούδι σας αρέσει και είναι έντονο είναι μια χαρα (πχ το αγαπημένο μας "Gangman style". Επειδή εμάς μας αρεσει παράλληλα να εξασκούμε και άλλες δυνατότητες επιλέξαμε και τραγούδια που αρέσανε στην Χριστιάννα και που θα μπορούσαν να την βοηθήσουν στα αγγλικά της (2 σε 1 δηλαδή ) πχ
-πέτρα , ψαλίδι, μολύβι, χαρτί
- δακτυλομαχίες
- κυνήγι χρώματος: αναλογα με το χρώμα που είχε το ξυλάκι μας πρέπει να τρέξουμε να το βρούμε  στο δωμάτιο.
- ΑΒ: το παιδί σκέφτεται την ΑΒ και του λέμε STOP. Πρέπει να τρέξουμε να πιάσουμε ένα αντικείμενο που το όνομά του ξεκινάει από το γράμμα στο οποίο σταμάτησε το παιδί.
- Κουτσό: διαγωνισμός κουτσό μέσα στο δωμάτιο

Μπορείτε να βάλετε όποιο παιχνίδι θέλετε, αρκεί να θυμάστε ότι πρέπει να είναι μικρής διάρκειας και αρκετα από αυτά να είναι με έντονη κίνηση.

Καλό και ευχάριστο διάβασμα!

14 σχόλια:

  1. Πολυ εξυπνες ιδεες και πολυ βοηθητικο κειμενο!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αααα τι όμορφα πράγματα διάβασα στην ανάρτησή σου! Μπράβο! Τα κρατώ γιατι θα μου χρειαστουν!!!!
    (Από το πάρτυ του https://marthablogging.com έρχομαι!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ο μικρός μου ακόμα δεν πάει σχολείο, αλλά θα κρατήσω αυτή την ανάρτηση για το μέλλον. Πολύ ενδιαφέρον!!! Καλώς σε βρήκα λοιπόν. Από το πάρτυ του https://marthablogging.com έρχομαι!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αν και είμαστε μικροί ακόμη για να έχουμε διάβασμα θα το φυλάξω για αργότερα.
    (Από το πάρτυ του https://marthablogging.com έρχομαι!)
    Μαρίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πολύ χρήσιμο το όλο θέμα! Από το πάρτυ της Μάρθας έρχομαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πολύ μου αρέσει το κουτί της χαράς!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή